Header-main

Autoverhuurders mogen geen klanten ophalen op Hato

Alleen autoverhuurders die een contract hebben met de luchthaven mogen passagiers afhandelen op Hato.

Dat heeft de rechter in hoger beroep bepaald, aldus het Antilliaans Dagblad. Alle andere autoverhuurders mogen hun klanten niet brengen en halen. Volgens de rechter is het regelen van autoverhuur op de luchthaven noodzakelijk om overlast te voorkomen en daarom mag Hato andere autoverhuurders weren. Die krijgen nu 6 weken de tijd om met de luchthaven een alternatief te bespreken. Daarna kunnen ze een dwangsom van 2500 verwachten, als ze hun klanten toch komen brengen en halen.

In juli 2013 werd de toegang tot het luchthaven terrein ook al ontzegd van de autoverhuurders tot het luchthaventerrein. Mede omdat er autoverhuurders zijn die (dure)  balies huren op de airport. Er was sprake van oneerlijke concurrentie tussen de carrentals die wel een balie huurden, en de carrentals die hun klanten halen en brengen.

In augustus 2013 is hebben de carrentals een kort geding aangespannen tegen de beslissing van de airport. Toen is er besloten dat de autoverhuurders wel hun klanten op Hato Airport mochten halen en brengen, en dat de airport de toegang niet mocht ontzeggen.

Nu is deze beslissing dus weer omgedraaid. Dit zal ongetwijfeld nog een vervolg krijgen. We houden het in de gaten voor u.

Auto reserveren op Hato Airport

Heeft u een auto gereserveerd bij een carrental die geen balie heeft op Hato Airport, dan adviseer ik u om contact op te nemen met het betreffende bedrijf. Wilt u toch zekerheid hebben dat u op Hato Airport direct in een huurauto kunt stappen, dan kunt een reservering maken bij 1 van onze partners.